ପ୍ରିଜମ ନ୍ୟୁଜ ବ୍ୟୁରୋ: ଭାରି ଜଳଖିଆ, ମଧ୍ୟାହ୍ନ ଭୋଜନ କିମ୍ବା ସ୍ୱାଦିଷ୍ଟ ରାତ୍ରୀ ଭୋଜନ, ଖାଇବା ପରେ, ଆମେ ପ୍ରାୟତଃ ଘରର ଆରାମଦାୟକ ଶଯ୍ୟା ବିଷୟରେ ଚିନ୍ତା କରୁ। କାରଣ ଖାଇବା ପରେ ନିଦୁଆ ନିଦୁଆ ଲାଗିଥାଏ। ବିଶେଷକରି ମଧ୍ୟାହ୍ନ ଭୋଜନ ପରେ ଏହି ଆରାମ ଦାୟକ ନିଦ ଟିକେ ଅଧିକ ବଢ଼ିଥାଏ। ଏଭଳି ପରିସ୍ଥିତିରେ, ଅନେକ ଥର ଅଫିସରେ ଥିବା ଲୋକମାନେ ମଧ୍ୟାହ୍ନ ଭୋଜନ ପରେ ଘୁମାଉଥିବା କିମ୍ବା ହାଇ ମାରୁଥିବାର ଦେଖିବାକୁ ମିଳେ। ଆପଣ କେବେ ଭାବିଛନ୍ତି କି ଏହା କେବଳ ଆଳସ୍ୟ ନା ଏହା ପଛରେ ଆଉ କିଛି କାରଣ ଅଛି।

ଶକ୍ତି ପାଇବା ପାଇଁ ଖାଦ୍ୟ ଖିଆଯାଏ, କିନ୍ତୁ ଖାଇବା ପରେ କାହିଁକି ନିଦ ଲାଗେ? ଏହି ପ୍ରଶ୍ନର ଉତ୍ତର ଜାଣିବା ପାଇଁ ଫୁଡ୍ ମାର୍ବଲ୍ ନାମକ ଏକ କମ୍ପାନୀ ଅନୁସନ୍ଧାନ କରିଥିଲା। ଏହା ପରେ ସେମାନେ କିଛି ତଥ୍ୟ ଜାଣିବାକୁ ପାଇଲେ, ଯାହା ଖାଇବା ପରେ ଆଳସ୍ୟ ଏବଂ ନିଦ୍ରା ପାଇଁ ଦାୟୀ। ବାସ୍ତବରେ, ଆମେ ଶୋଇବା ପାଇଁ ଖାଉଥିବା ଖାଦ୍ୟ ମଧ୍ୟ ଏକ ପ୍ରମୁଖ ଭୂମିକା ଗ୍ରହଣ କରିଥାଏ।

ହରମୋନ୍ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଭୂମିକା ଗ୍ରହଣ କରିଥାଏ:ପୁଷ୍ଟିକର ବିଶେଷଜ୍ଞ ତଥା ବୈଜ୍ଞାନିକ ଡ଼. କ୍ଲେୟାର ସର୍ଟଙ୍କ ଅନୁଯାୟୀ ଖାଦ୍ୟ ଖାଇବା ପରେ ଆମର ଅନ୍ତନଳୀ ଏବଂ ସମଗ୍ର ଶରୀର କାମ କରିବା ଆରମ୍ଭ କରେ। ଏହାର କାରଣ କମ୍ ରକ୍ତରେ ଶର୍କରା ସ୍ତର ହୋଇପାରେ କାରଣ ଅଧିକ ଚିନିଯୁକ୍ତ ଖାଦ୍ୟ ଖାଇବା ପରେ ଆମ ରକ୍ତରେ ଶର୍କରା ବଢ଼ିଯାଏ ଏବଂ ତାପରେ ଶୀଘ୍ର ହ୍ରାସ ପାଇ ଥକ୍କା ଲାଗେ। ତେବେ ଏହା ପଛରେ ହରମୋନ୍ ମଧ୍ୟ ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଭୂମିକା ଗ୍ରହଣ କରିଥାଏ । ସେରୋଟୋନିନ୍ ଅର୍ଥାତ୍ ଫିଲ ଗୁଡ ହରମୋନ୍ ଖାଇବା ପରେ ଆମ ଶରୀରରେ ଦ୍ରୁତ ଗତିରେ ବଢ଼ିଥାଏ। ଏହି କାରଣରୁ ଆପଣ ନିଦ୍ରା ଅନୁଭବ କରନ୍ତି। ଜର୍ନାଲ୍ ଅଫ୍ ସ୍ପୋର୍ଟସ୍ ମେଡିସିନରେ ପ୍ରକାଶିତ ଅନୁସନ୍ଧାନ ଅନୁଯାୟୀ, ଭୋଜନ ପରେ ଆଳସ୍ୟ ସେରୋଟୋନିନ୍ ହରମୋନ୍ ସହିତ ଜଡିତ।

ଏହି ଜିନିଷ ଆଣିଥାଏ ଗଭୀର ନିଦ:ଡକ୍ଟର ସର୍ଟଙ୍କ ଅନୁଯାୟୀ, ଟ୍ରାଇପଟୋଫାନ୍ ନାମକ ଏକ ଆମିନୋ ଏସିଡ୍ ଥିବା ଖାଦ୍ୟ ପଦାର୍ଥ ଖାଇବା ଦ୍ୱାରା ଅଧିକ ନିଦ ହୋଇଥାଏ। ଏହି ଆମିନୋ ଏସିଡ୍ ଅଣ୍ଡା, ଟୋଫୁ ପରି ଉଚ୍ଚ ପ୍ରୋଟିନ୍ ପଦାର୍ଥରେ ମିଳିଥାଏ। ଏହା ବ୍ୟତୀତ, ଯେଉଁ ଜିନିଷଗୁଡ଼ିକରେ ମେଲାଟୋନିନ୍ ଅଧିକ ଥାଏ, ସେମାନେ ମଧ୍ୟ ନିଦ୍ରା ସୃଷ୍ଟି କରିପାରନ୍ତି। ଏହା ବ୍ୟତୀତ ସେ କହିଛନ୍ତି ଯେ ଯଦି ଖାଦ୍ୟରେ ଉଚ୍ଚ ଫାଇବର ଖାଦ୍ୟ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ ହୁଏ, ତେବେ ଶୋଇବାର ସମ୍ଭାବନା କମିଯାଏ। ଏହା ବ୍ୟତୀତ ଅଧିକ ଖାଦ୍ୟ ନ ଖାଇବା ଦ୍ୱାରା ଆଳସ୍ୟ ଏବଂ ନିଦ୍ରା ମଧ୍ୟ କମିଯାଏ |